Rodalia.info

Posted by la Biblioteca a divendres, 9 abril 2010

Roger Melcior, un estudiant de la UPF,  i l’empresa Pimpampum.net han creat Rodalia.info, un web que pretén oferir informació sobre la xarxa ferroviària de l’àrea de Barcelona a través de l’aportació col·laborativa dels viatgers.

Rodalia.info consta d’un web on es centralitza tota la informació de les diferents línies aportada pels usuaris de Twitter i també la informació facilitada per Transmet, una versió del web adaptada a terminals mòbils i comptes de Twitter per seguir directament les incidències de cada línia.

La idea és que els usuaris dels trens, a través del seu telèfon mòbil o amb un ordinador portàtil, informin a través de Twitter de les incidències dels trens de Rodalies i Ferrocarrils en temps real. Fent servir un llenguatge que els impulsors del projecte han definit, la informació dels passatgers queda ordenada a la nova pàgina web.

La iniciativa sorgeix, segons ha dit Melcior per cobrir la feble aposta per les xarxes socials que afirma que fan les ferroviàries. Melcior ha explicat que durant la nevada del mes de març la informació que apareixia sobre les incidències de la xarxa ferroviària sortia “desordenada”, ja que hi havia disparitat a l’hora d’utilitzar els “hashtags“, les etiquetes que permeten ordenar per paraula clau els fils de conversa al Twitter.

Segons Melcior, per exemple, alguns feien servir “rodalia” i d’altres feien servir el número de la línia.  Rodalia.info neix amb la voluntat d’estandarditzar la publicació d’aquesta informació.

Font: l’Avui

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Canvia )

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Canvia )

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Canvia )